Akcja 2008


W ubiegłym roku nasze działania związane z kampanią rozpoczęliśmy 17 czerwca 2008 r. W tym dniu kampania została zainaugurowana informacją prasową wysyłaną do mediów w całym kraju a także imprezą plenerową na głównym deptaku w Zielonej Górze.

 

Impreza miała dwojaki cel. Po pierwsze rozdane zostały nagrody w konkursie plastycznym dla młodzieży gimnazjalnej na najlepszą pracę promującą ideę kampanii. Odbyły się także pokazy udzielania pierwszej pomocy i uczono, jak należy prawidłowo ją wykonywać. Konkurs organizowany był przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Urząd Miasta Zielona Góra, Zielonogórski Ośrodek Kultury, WOPR- Zarząd Okręgowy Zielona Góra, Młodzieżowe Centrum Kultury i Edukacji "Dom Harcerza" i Rejonowy Sztab Ratownictwa Społecznej Krajowej Sieci Ratunkowej pod patronatem Prezydenta Zielonej Góry.

 

Kampania "Płytka wyobraźnia to kalectwo" to także akcje plakatowe. Już od połowy czerwca plakaty kampanii pojawiły się w metrze warszawskim oraz na bilbordach na Pomorzu. Partnerami w akcji roznoszenia plakatów w ubiegłym roku byli:

  • WOPR
  • ZHP
  • Państwowa Straż Pożarna
  • Straż Miejska
  • Polski Związek Kajakowy
  • PKP Przewozy regionalne
  • PKP Dworce Kolejowe
  • PKS Warszawa
  • W kampanię zaangażowały się także następujące media:
  • Telewizja Polska
  • Telewizja kablowa Vectra
  • Newsweek Polska
  • AMS
  • ngo.pl

Działania kampanii miały także charakter lokalny. Byliśmy m.in. obecni w czasie "Święta ulicy Świętojańskiej" w Gdyni 21 czerwca oraz przez całe wakacje na Międzynarodowym Festiwalu Kina Autorskiego Quest Europe 2008 w Zielonej Górze.